Individuell tilrettelegging omfattar fleire rettigheitar.
·         Personleg assistanse  § 11-4
·         Fysisk tilretteleggging, tekniske hjelpemidlar og opplæring i mobilitet §11-5
·         Individuelt tilrettelagd opplæring § 11-6
 
Vedtak og sakkunnig vurdering
Kommunen v/ rektor må fatta vedtak for at eleven skal få rett til individuell tilrettelegging. Dersom det er individuelt tilettelagd opplæring eleven har trong for, må kommunen v/ rektor henta  inn sakkunnig vurdering frå PP- tnesta før rektor kan fatte vedtak.
 
Ansvar og rettigheiter
·         kommunen v/ skulen skal involvera og spørja eleven og føresette før den tek avgjerd som gjeld eleven
·         vurdera om eleven har trong for individuell tilrettelegging for å kunna delta i opplæringa og få tilfredsstillande utbye av den
·         sørgja for at saka er godt nok opplyst til å fatta vedtak om kva type individuell tilrettelegging eleven har trong for
·         henta inn ei sakkunnig vurdering frå PP-tenesta dersom eleven eller foreldra ber om det, eller dersom skulen meinar at eleven treng individuelt tilrettelagd opplæring.
·         fatta vedtak som seier om eleven har rett til individuell tilrettelegging eller ikkje, og kva den individuelle tilrettelegginga skal innehalda
Skulen skal
·         gje individuell tilrettelegging slik det står i vedtaket
·         laga ein plan for opplæring i dei kompenserande dugleikane for elevane som har rett til opplæring i mobilitet og i tekniske hjelpemidler
·         laga ein individuell opplæringsplan (IOP) når eleven treng individuelt tilrettelagd oplæring
·         gjera undervegvurdering ut frå mål i IOP-en, og laga ein skriftelg rapport om den individuelt tilrettelagde opplæringa og utviklinga til eleven ein gang pr år.
·         Informera føresette og eleven om konsekvensar dersom eleven vel å få vurdering utan karakter i dei faga hen får individuelt tilrettelagd opplæring i
 
Føresette og elevar
·         kan krevja at kommunen v/rektor i eit vedtak tek stilling til om eleven har rett til individuell tilrettelegging
·         skal bli involvert når kommunen v/rektor vurderer trong for  individuell tilrettelegging
·         skal gje samtykke før eleven blir tilmeld til PP-tenesta
·         skal gje samtykke før kommunen v/rektor fattar vedtak om individuelt tilrettelagd opplæring
·         kan klaga på vedtaket om individuell tilrettelegging
·         skal få skriftleg rapport ein gong i året om den individuelt tilretteladge opplæringa elven får, og ei vurdering av korleis eleven utviklar seg
·         kan ta bestemma om eleven på ungdomsskulen skal få fritak frå vurdering med karakter i dei faga han eller jo har fått individuelt tilrettelagd opplæring i.